نازل فواره

نازل های آبنما از جمله لوازمی هستند که با توجه به نوع استفاده و نحوه خروج آب متنوع میباشند.ی

نازل فواره

نازل های آبنما از جمله لوازمی هستند که با توجه به نوع استفاده و نحوه خروج آب متنوع میباشند.ی

راز نازل فواره

. نازل های آبنما از جمله لوازمی هستند که با توجه به نوع استفاده و نحوه خروج آب متنوع میباشند.یکی از مهمترین قسمت ها در آبنما خروجی آب می باشد و نازل بیشترین تاثیر در خروجی آب دارد. اما نوع دوم آنها ترکیبی از آب و هوا را برای خروجی به کار میبرند. اما با وجود خروجی پر حجم، مصرف آب آنها بسیار کم میباشد. این فواره را میتوان در آبنمای (موزیکال، آبنمای ریتمیکهارمونیک) و آبنمای ساده به کار بردهمان طور که از اسم این نوع از نازل مشخص است خروجی آب این نازل به شکل پر طاووس است . نازل پرده آب جت طوری طراحی شده است که میتواند آب را تا ارتفاع زیاد پرتاب کند از این رو استفاده از این مدل نازل برای انواع آبنمای موزیکالکه با هدف پرتاب آب با ارتفاع زیاد قرار است ساخته شود، مناسب استهم چنین این نوع از فوارهها برای زیباسازی استخرهای بزرگ و دریاچه ها کاربرد دارد.
این نوع از نازل پرده شفاف و نازکی از آب را به شکل چتر در آورده که از ویژگیهای آن مقاومت در برابر آب استپاشش آب کمی داشته و مناسب برای آبنماهای داخلی وآبنمای موزیکال خانگیاست هم چنین خروجی آن به سطح آب بستگی ندارد. کاربرد این نوع از نازلها بیشتر برای فضای باز مناسب است و زیبایی فوق العادهای به محیط میدهد هم چنین جنس آنها از برنج یا استیل ساخته شده است. بنابراین لازم است چراغی را مناسب با آبنما و ضد آب انتخاب کنید و درجه حفاظت آن IP68 باشد. فروش انواع پمپ اتاترون پیستونی و دیافراگمی مخصوص تزریق انواع مواد شیمیایی به داخل آب خدمت کاربران فروشگاه ایران پمپ با قیمت مناسب به فروش می رسد . پردهی آب مانند آیینه عمل کرده و زیباییهای نور را از خود منعکس میکند. این امر به دلیل این است که، برخی از نازل ها در خارج از سطح آب استفاده میشوند. خروجی انواع ساده ی نازل آبنما، آب را به صورت ساده و بلوری شکل از خود خارج میکنند.
یکی از تجهیزات فواره و آبنما است.

  • ۰
  • ۰

بخاری به‌عنوان یک وسیله‌ای که برای گرما استفاده می‌شود و برعکس همه سیستم‌های گرمایشی، اکثر انواع بخاری ها به تجهیزات خاص و لوله‌کشی برای نصب نیازی ندارد و به‌آسانی و راحتی می‌توان آن را جابه‌جا و حمل کرد. انواع بخاری های گوناگون و مختلف طراحی و تولید می‌شود و برای شروع کار به منبع انرژی مانند :گاز، برق، نفت، و … احتیاج دارد.

انتخاب کردن این نوع وسیله برای گرما باید با درنظرداشتن مواردی مانند میزان گرمایشی، مدل و برند، نوع سوخت ترموستات و تجهیزات جانبی دیگر انجام شود. با یک انتخاب هوشمندانه علاوه بر این که می توان از هزینه های بالا برای افراد جلوگیری کرد همچنین می توان به اندازه قابل توجهی مصرف انرژی را در ساختمان پایین آورد.

 شرکت‌های تولیدکننده بخاری نوع گوناگون و مختلف این کالا را تولید کرده و به بازار فروش عرضه می‌کنند. البته باید توجه داشت که هر نوع از آن برای مکان خاصی تولید و طراحی شده است و قابلیت‌ها و ظرفیت گرمایی ویژه و مخصوص به خود را دارند.

راهنمای خرید بخاری مناسب یکی از بدیهی‌ترین و مهم‌ترین معیارها برای انتخاب نمودن درنظرگرفتن متراژ محل یا خانه‌ای است که قرار است توسط بخاری گرم شود. اگر شما برای محیط خانه یا محل کار خود بخاری مناسبی خریداری نکنید، ممکن است گرمای بیش از حد باشد یا برعکس و هر کاری می‌کنید گرمای محیط مطلوب نمی‌شود. پس بیایید با هم بررسی کنیم که هر بخاری با توان‌های مختلف چه اندازه فضا را گرم می‌کند؟

مهم‌ترین و اولین سؤالی را که راهنمای خریدن بخاری گازی به آن جواب می‌دهد همین سؤال است.

به‌صورت کلی اندازه گرفتن ظرفیت گرمایی بخاری به‌اندازه اتاق محدود نمی‌باشد. زیرا سرعت گرم‌شدن بسیار مهم است. یک بخاری که دارای ظرفیت کمتری است توانایی گرم‌کردن یک اتاق را دارد ولی سرعت آن پایین‌تر است

مهم‌ترین و اصلی‌ترین معیاری که مشخص می‌کند بخاری با چه سرعت و اندازه‌ای می‌تواند اتاق را گرم کند، هوای محلی و سایز اتاق است یعنی اینکه اگر در مناطق سردسیر هستید و اتاق بزرگ‌تر است کاملاً طبیعی است مدت‌زمان بیشتری برای گرم‌شدن به‌وسیله بخاری انجام می‌شود.

راهنمای خرید بخاری

برای خرید و انتخاب کردن بخاری گازی مناسب و خوب باید به چه چیزهایی توجه داشته باشید؟

هیچ آدم عاقلی وسایلی که تازه به بازار آمده است را خریداری نمی‌کند و هنگام خرید هم از افرادی که اطلاعات بیشتری در این زمینه دارند می‌پرسد و یا سبد خرید بخاری گازی را مطالعه می‌کند تا اطلاعات کافی پیدا کند.

متراژ خانه شما چقدر است؟

برای انتخاب کردن بخاری یکی از مهم‌ترین معیارها درنظرگرفتن متراژ محلی است که می‌خواهید بخاری را برای گرمادهی در آنجا استفاده کنید این مسئله دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد.

متراژ منزل بر اساس مترمربع و چگونگی محیط برابر است با نوع و چگونگی ظرفیت بخاری

بخاری‌های دیواری و دارای دودکش = برای محیط بسته که کمتر از ۵۰ متر باشد

بخاری دیواری بدون دودکش= برای محیط‌های زیر ۵۰ متر که جریان دارد

بخاری‌های زمینی ۸ تا ۱۲ هزار= برای خانه‌هایی که متراژ آنها ۵۰ تا ۷۰ متر است

بخاری‌های طرح شومینه= برای سالن‌های بسیار بزرگ

انرژی بخاری‌هایی استاندارد به چه اندازه است؟

به‌صورت مداوم و مرتب سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت از خط تولید کالا و محصولاتی که انرژی مصرف می‌کنند نمونه‌برداری کرده تا اندازه مصرف و مخصوصاً درصد بازدهی انرژی و مصرف بهینه را در آنها مشخص نماید.

چنانچه محصولی را مشاهده کرده‌اید که این رده انرژی را ندارد بدانید آگاه باشید که ریگی در بخاری‌شان است و همکاری‌های لازم را برای نمونه‌گیری نداشته‌اند و یا اینکه کالا و محصول آنها اصلاً کیفیت لازم و استاندارد را ندارد این جدول نشانگر آخرین رده مصرف بهینه انرژی توسط بخاری‌های گازسوز ساخت ایران را نشان می‌دهد.

جدول

بهترین نوع انتخاب رده A و B می‌باشد ولی در دسترس نیست در حال حاضر همین ردیف C و D کفایت می‌کند باید در نظر داشته باشید که انواع بخاری‌هایی که دارای دودکش هستند در آنها ۳۰ درصد انرژی را از طریق دودکش و بخاری‌های شومینه‌ای ۵۰ درصد انرژی را به هدر می‌دهند ولی بخاری‌های بدون دودکش تا ۹۲ درصد دارای مصرف بهینه هستند.

بخاری با دودکش یا بدون دودکش

مدعیان تکنولوژی‌های جدید و نو ادعا می‌کنند که اگر استاندارهای لازم رعایت شود، آتشی که درون بخاری وجود دارد تنها گرما دارد و هیچ‌گونه دودی وجود ندارد.

ولی به‌هیچ‌عنوان چشم‌بسته اسیر تبلیغات شرکت‌ها نشوید. آنها مجبور هستند در کنار تعریف و تمجیدهای خود به‌ناچار اخطار دهند که نمی‌توان از این بخاری‌ها در همه‌جا استفاده کرد. مهم‌ترین نکته‌ای که در بخاری‌های بدون دودکش دارای اهمیت است استفاده کردن و به‌کارگیری سیستم ایمنی  ODS می‌باشد. اگر هوای تازه در محیط از حد استاندارد کمتر شود، این سیستم ایمنی عمل کرده و جریان گاز ورودی بخاری را قطع می‌کند و تا هنگامی که اکسیژن هوا به حالت عادی بر نگردد که در این حالت روشن نشدن بخاری خطرناک است اجازه نمی‌دهد بخاری روشن شود.

توجه داشته باشید که استفاده ازاین‌گونه بخاری‌ها برای محیط‌های بسته مثل: اتاق زیر شیروانی، زیرپله، انباری، اتاق‌خواب، حمام، هتل شیرخوارگاه، پارکینگ، کودکستان، و کلاً برای مکان‌هایی که دارای تهویه مناسب نیست ممنوع می‌باشد.

قدرت تولید گرمای بخاری‌ها

همواره در فصل سرما و روزهای سرد بازار انواع بخاری‌ها گرم است ولی به‌طورکلی در بازار بخاری قیمت‌ها بر طبق چند عکس مشخص می‌شود و تغییر پیدا می‌کند که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آنها حجم بخاری و قدرت تولید گرما در بخاری است.

یعنی هر چه بخاری قوی‌تر و بزرگ‌تر باشد برای ساخت آن و ورقه‌های فلزی بیشتر به‌کاررفته وضع خواست و رنگ نسوز آن بیشتر بوده به همین علت گران‌تر است به جز این موارد بخاری‌هایی که طراحی متفاوت و قشنگ‌تری دارند قیمت بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

با درنظرگرفتن مارک شرکت تولیدکننده بخاری‌های گازسوز و بر اساس قدرت آنها ۶-۸-۱۰-۱۲-۱۴-۱۸-۲۴-۳۰ هزار و بیشتر بر اساس قیمت دسته‌بندی می‌شوند ولی ممکن است که شما به یک مارک ویژه بیشتر اهمیت دهید.

بخاری‌های c و g  را خریداری کنید

هنگام خرید بخاری باید به بعضی از نکات توجه لازم را داشته باشید یکی از این موارد رده انرژی و بازده خالص تولید گرما در بخاری است. به‌وسیله یک برچسب بر روی بخاری قرار گرفته است رده انرژی آن مشخص می‌شود.

با استفاده از حروف انگلیسی رده انرژی را بر روی این برچسب مشخص می‌کنند. هراندازه به اول الفبای حروف انگلیسی نزدیک‌تر باشد بخاری بازده بیشتری، و هرچقدر به حروف آخر انگلیسی نزدیک‌تر باشد بازده آن کمتر می‌شود.

اگر در بخاری سیستم ایمنی ترموکوپل داشته باشد هنگام خاموش شدن بخاری به‌صورت اتوماتیک جریان گاز قطع می‌شود و برای همه شرکت‌های تولیدکننده بخاری داشتن این سیستم ایمنی اجباری است ولی دقت داشته باشید که بخاری را حتماً از فروشگاه‌ها خریداری کنید تا از استاندارد بودن و اعتبار مارک آن مطمئن باشید.

انواع مختلف و گوناگون بخاری:

بخاری گازی هم دارای تنوع است که می‌توان از جمله آنها به بخاری‌های زمینی و بخاری دیواری اشاره کرد در بخاری‌های دیواری گازی که در مقایسه با بخاری‌های زمینی فضای کمتری را اشغال می‌کنند ولی گرمای تولید شده آنها کمتر است.

باتوجه‌به اینکه بخاری‌های دیواری به دیوار نصب می‌شوند و در اتمام فصل زمستان جابه‌جایی و بازکردن آن و نصب دوباره آن کمی سخت و دردسرساز است. این در حالی است که بخاری‌های زمینی را به‌راحتی می‌توانید راه‌اندازی و جمع کنید.

فرمول و روشی برای خرید بخاری:

یکی از فاکتورها و روش‌های خرید بخاری درنظرداشتن متراژ فضا و محیطی است که قرار است به‌وسیله بخاری گرم شود. برای فهمیدن عددی که به‌عنوان اندازه تولید گرما و حرارت روی بخاری نوشته شده است و برای محیط شما مناسب است یا خیر، این عدد را می‌توانید در واحد آن که کالری می‌باشد به عدد ۲۴ تقسیم نمایید.

از سوی دیگر متراژ منزل را در عدد سه ضرب نمایید باید حاصل‌ضرب این دو عدد برابر و یا نزدیک به حاصل تقسیم عدد اول باشد.

به‌عنوان‌مثال اگر متراژ منزل شما ۷۰ متر است سه برابر آن ۲۱۰ می‌شود حال اگر تصمیم گرفته‌اید که بخاری بخرید که ۴۸۰ کیلوکالری گرما را به وجود می‌آورد حاصل تقسیم این عدد به ۲۴ تقریباً ۲۰۰ است که اختلاف چندانی با ۲۱۰ ندارد بنابراین این بخاری برای منزل شما مناسب است چنانچه متراژ منزل شما بیشتر از ۷۰ متر است می‌توانید از بخارهایی که ۸ هزار و ۹۰۰ کالری هستند استفاده کنید.

سایز بخاری را انتخاب کنید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید بخاری را خریداری کنید باید اندازه آن را در نظر بگیرید زیرا قیمت و هزینه خرید به میزان گرما و اندازه بخاری اثر مستقیم دارد. به همین دلیل بر اساس نیاز خود و بر اساس فضا ای که می‌خواهید بخاری را در آنجا قرار دهید باید محصول مناسبی را انتخاب کنید تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

نکات کاربردی مهم قابل‌توجه:

باید توجه داشته باشید که نور خورشید به داخل اتاق می‌تابد به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم؟

سایز پنجره‌ها و پرده‌های منزل شما چگونه است؟

استفاده از دیوارهای عایق‌بندی‌شده در سنجیدن هوای اتاق تأثیر زیادی دارد.

انتخاب نوع بخاری گازی بر اساس منطقه آب‌وهوایی اثر زیادی دارد.

  • ۰۲/۰۸/۰۶
  • paya marketing

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی